Obchodní podmínky

společnosti ONEPOS s.r.o., IČO: 19129513, se sídlem Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 381892, upravující podmínky poskytovávání služeb zákazníkům v souvislosti s užíváním platebního řešení „onePos“ (dále jen „Obchodní podmínky“).
  • 1. Vymezení základních pojmů

    • Poskytovatel

      společnost ONEPOS s.r.o., IČO: 19129513, se sídlem Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 381892.

    • Zákazník

      podnikatel (fyzická osoba podnikající nebo právnická osoba) uzavírající Smlouvu s Poskytovatelem.

    • Smluvní strany

      Zákazník a poskytovatel

    • Smlouva

      Smlouva uzavřená mezi Poskytovatelem a Zákazníkem postupem dle těchto Obchodních podmínek.

    • Platební řešení

      Platební řešení umožňující provádění transakcí (tj. bezhotovostních úhrad ceny nebo její části platební kartou za zboží nebo služby zakoupené prostřednictvím Platebního řešení), které Zákazník zvolí v Objednávce. Může mít formu elektronického platebního terminálu (POS terminálu), samostatné aplikace kompatibilní se zařízením Zákazníka, zprostředkované platební brány či elektronické registrační pokladny. Popis Platebních řešení včetně technických parametrů je dostupný i na Webu.

    • Služby

      Služby poskytované Poskytovatelem a případně díla provedená Poskytovatelem v souvislosti s užíváním Platebního řešení na žádost Zákazníka, kterými je zejména provedení expresní instalace Platebního řešení, zaškolení Zákazníka ohledně používání Platebního řešení, uskutečnění servisního výjezdu pro opravu Platebního řešení, poskytování služeb souvisejících se zprovozněním a fungováním Platebního řešení ve vztahu k evidenci tržeb ze strany orgánů veřejné správy apod., a poskytnutí případných nezbytných poradenských služeb s tím souvisejících. Popis poskytovaných Služeb je uveden na Webu a/nebo v Objednávce.

    • Web Poskytovatele

      Webové stránky na adresách www.onepos.cz a www.onepos.eu.

  • 2. Předmět obchodních podmínek

    • Tyto Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy, za nichž Poskytovatel poskytne Služby Zákazníkovi dle podmínek sjednaných v dílčích Objednávkách.

    • Zákazník se zavazuje poskytnout Poskytovateli veškerou potřebnou součinnost při plnění Smlouvy.

    • Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy od okamžiku nabytíúčinnosti Smlouvy.

    • Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek je možné sjednat pouze písemně. Taková odchylná ujednání jsou součástí Smlouvy a mají přednost před ustanoveními těchto Obchodních podmínek.

    • Tyto Obchodní podmínky se vztahují na poskytnutí Služeb pouze fyzickým nebo právnickým osobám, které jednají při uzavírání Smlouvy a užívání Platebního řešení v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (tj. jako podnikatelé). Poskytovatel neposkytne služby fyzickým osobám – spotřebitelům.

  • 3. Uzavření smlouvy

    • K uzavření Smlouvy dochází na základě Objednávky Zákazníka učiněné prostřednictvím elektronického formuláře dostupného na Webu nebo osobně prostřednictvím objednávkového formuláře v tištěné podobě (v těchto Obchodních podmínkách jen „Objednávka“). Do Objednávky musí Zákazník vyplnit všechny údaje vyžadované formulářem jako povinné, včetně Deklarovaného obratu. Zákazník je povinen uvádět pouze správné, úplné a aktuální údaje.

    • Za Zákazníka, který je právnickou osobou, při uzavírání Smlouvy jedná vždy fyzická osoba, která je v tomto rozsahu oprávněna za Zákazníka jednat (dále jen „Pověřená osoba“). Učiněním Objednávky Pověřená osoba stvrzuje, že má veškerá potřebná zmocnění a oprávnění k tomu, aby takto za Zákazníka jednala. Pověřená osoba není smluvní stranou Smlouvy, tou je vždy pouze Zákazník.

    • Učiněním Objednávky Zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami a že s jejich zněním souhlasí. Zákazník rovněž potvrzuje, že bere na vědomí Informace o zpracování osobních údajů ze strany Poskytovatele dostupné k nahlédnutí i na Webu.

    • Veškeré údaje uvedené v Objednávce musí být správné, úplné a aktuální. Poskytovatel nenese odpovědnost za jakoukoli škodu vzniklou v souvislosti s uvedením nesprávných, neúplných nebo neaktuálních údajů ze strany Zákazníka.

    • Poskytovatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky požádat Zákazníka o dodatečné potvrzení Objednávky učiněné prostřednictvím Webu (například písemně či telefonicky). Pokud Zákazník uvede výhrady k nabídce nebo navrhne změny nabídky Poskytovatele, musí Poskytovatel s těmito výslovně souhlasit; v opačném případě nemůže dojít k uzavření Smlouvy.

    • K uzavření Smlouvy dojde za předpokladu, že se Poskytovatel a Zákazník shodli na podmínkách
      Smlouvy a:

      • Poskytovatel doručí Zákazníkovi potvrzení o přijetí Objednávky (akceptaci), a to na email Zákazníka uvedený v Objednávce, pokud se jedná o Objednávku učiněnou prostřednictvím Webu, nebo

      • Zákazník podepíše Objednávku a předá ji Poskytovateli, resp. osobě pověřené Poskytovatelem, pokud se jedná o Objednávku v tištěné podobě.

    • Poskytovatel si vyhrazuje právo jednání o Objednávce kdykoliv přerušit nebo ukončit, ustanovení § 1729 Občanského zákoníku se nepoužije.

    • Poskytovatel v přiměřené lhůtě po uzavření Smlouvy kontaktuje Zákazníka a dohodne se s ním na způsobu a času poskytnutí Služeb. Místem poskytnutí Služeb je provozovna Zákazníka uvedená v Objednávce, není-li sjednáno jinak.

  • 4. Poplatky a smluvní pokuty

    • Poskytovatel se zavazuje poskytnout Služby Zákazníkovi bezúplatně, není-li Smluvními stranami sjednáno jinak. Tím nejsou dotčeny poplatky třetím stranám související s užíváním Platebního řešení uvedené v ceníku uveřejněném na Webu Poskytovatele účtované na základě smluv Zákazníka s třetími stranami. Poskytovatel není smluvní stranou smluv uzavřených mezi Zákazníkem a třetími stranami, tedy ani smlouvy zavazující Zákazníka hradit poplatky související s užíváním Platebního řešení třetím stranám.

    • V případě, že v rozporu s odst. 7.6 Obchodních podmínek neodevzdá Zákazník Poskytovateli v uvedené lhůtě veškeré elektronické platební terminály, má Poskytovatel nárok vůči Zákazníkovi na zaplacení smluvní pokuty ve výši 200 EUR (dvě stě eur) bez DPH, jde-li o Zákazníka se sídlem ve Slovenské republice, resp. 5.000 Kč (pět tisíc korun českých) bez DPH, jde-li o Zákazníka se sídlem v České republice, a to za každý neodevzdaný elektronický platební terminál. Zákazník je povinen zaplatit smluvní pokutu do 7 (sedmi) dnů ode dne, kdy jej k tomu Poskytovatel vyzve, pokud Poskytovatel na faktuře vystavené Poskytovatelem nestanoví delší lhůtu. Smluvní pokuta dle tohoto odstavce se hradí Poskytovateli bezhotovostním převodem na bankovní účet Poskytovatele uvedený na faktuře. Zaplacení smluvní pokuty je provedené dnem připsání příslušné částky na bankovní účet Poskytovatele.

    • Náklady spojené s užíváním Platebního řešení (zejména poplatky za elektrickou energii a internetové připojení), bankovní poplatky a veškeré náklady konverze mezi měnami nese Zákazník.

  • 5. Záruky, odpovědnost

    • Zákazník může vytknout vadu Služby a Poskytovatel vynaloží přiměřené úsilí k tomu, aby vadu odstranil. Požádá-li o to Poskytovatel, poskytne Zákazník nutnou součinnost pro to, aby byla vada prošetřena. Zákazník však bere na vědomí, že mu nenáleží žádná práva z vadného plnění Poskytovatele v souvislosti se Službou, a to v rozsahu umožněném českým právním řádem.

    • Poskytovatel není smluvní stranou smlouvy o užívání Platebního řešení a nenese tak odpovědnost za řádný provoz Platebního řešení. V případě nefunkčnosti Platebního řešení, nemožnosti Zákazníka užívat Platebního řešení a/nebo narušení bezpečnosti Platebního řešení a jím přenášených informací tak nevznikají Zákazníkovi vůči Poskytovateli žádné nároky z vadného plnění nebo na náhradu újmy. Zákazník odpovídá třetí straně, s kterou uzavřel smlouvu o užívání Platebního řešení, za to, že užívá Platebního řešení v souladu s právními předpisy a smlouvou uzavřenou mezi nimi a v souladu s účelem a způsoby v ní obsažených.

    • Poskytovatel není poskytovatelem licence k aplikaci umožňující chod Platebního řešení. Před započetím užívání Platebního řešení, resp. před zahájením poskytování Služby Poskytovatelem je Zákazník povinen získat příslušné oprávnění k užívání majetkových autorských práv od poskytovatele licence. Zákazník odpovídá za případný neoprávněný zásah do aplikace poskytovateli licence.

    • Poskytovatel neodpovídá za obsah, který Zákazník nahraje do Platebního řešení nebo uchovává v Platebním řešení.

  • 6. Ochrana informací

    • Smluvní strany se zavazují dodržovat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se v souvislosti s plněním dle Smlouvy dozvěděly, s výjimkou informací, které Smluvní strany musí poskytnout příslušným úřadům v rámci splnění zákonných povinností. Povinnost mlčenlivosti se týká zejména důvěrných informací, přičemž za důvěrné informace se považují všechny informace, které jsou, anebo by mohly být součástí obchodního tajemství Poskytovatele nebo Zákazníka a informace týkající se Smlouvy a jejího plnění (skutečnosti a informace, na které se vztahuje povinnost mlčenlivosti dále jako „Důvěrné informace“).

    • Veškeré Důvěrné informace zůstávají výhradním majetkem Smluvní strany a druhá Smluvní strana vyvine pro zachování jejich důvěrnosti a pro jejich ochranu stejné úsilí, jako by se jednalo o jeho vlastní Důvěrné informace. S výjimkou rozsahu, který je nezbytný pro spolupráci při plnění Smlouvy, se Smluvní strany zavazují nemnožit žádným způsobem Důvěrné informace, nepředat je třetí straně ani svým vlastním zaměstnancům a zástupcům s výjimkou těch, kteří s nimi potřebují být seznámeni, aby mohli plnit Smlouvu. Smluvní strany se zároveň zavazují nepoužít Důvěrné informace jinak než za účelem plnění Smlouvy.

    • Smluvní strany jsou povinny mlčenlivostí podle tohoto článku zavázat i své zaměstnance, subdodavatele a další osoby, pokud jsou tyto osoby způsobilé přijít s takovými Důvěrnými informacemi do styku.

    • Ustanovení tohoto článku není dotčeno ukončením účinnosti Smlouvy z jakéhokoliv důvodu a jeho účinnost skončí 10 (deset) let po ukončení účinnosti Smlouvy. Výjimku z této povinnosti může udělit druhá Smluvní strana pouze písemnou formou.

  • 7. Trvání a ukončení smlouvy

    • Smlouva může být ukončena dohodou Smluvních stran.

    • Každá Smluvní strana je oprávněna Smlouvu ukončit písemnou výpovědí, přičemž Smlouva skončí uplynutím výpovědní doby v délce 2 (dvou) měsíců, která začne běžet prvního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena druhé Smluvní straně.

    • Každá Smluvní strana je oprávněna Smlouvu ukončit písemnou výpovědí bez výpovědní doby v případě, že druhá Smluvní strana podstatně porušila Smlouvu nebo tyto Obchodní podmínky.

    • Ukončení Smlouvy nemá vliv na uhrazení smluvních pokut, které Zákazník dosud neuhradil a které mu Poskytovatel k okamžiku ukončení Smlouvy vyúčtoval.

    • Smluvní strany vylučují ostatní zákonné možnosti výpovědi Smlouvy nebo zákonné možnosti odstoupení od Smlouvy.

    • V případě ukončení Smlouvy vrátí Zákazník Poskytovateli veškeré věci, které získal v souvislosti s plněním Smlouvy a nejsou ve vlastnictví Zákazníka, zejména elektronické platební terminály, které jsou Poskytovateli vypůjčeny, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 7 (sedmi) dnů od skončení Smlouvy, a to ve stavu přiměřeném běžnému opotřebení.

  • 8. Ochrana osobních údajů

    • Informace o zpracování osobních údajů Zákazníka nebo osob jednajících za Zákazníka v souvislosti s uzavřením a plněním Smlouvy naleznete v dokumentu „Informace o zpracování osobních údajů“ který je dostupný na www.onepos.cz/legal/gdpr-onepos.

  • 9. Vzájemná komunikace

    • Všechna oznámení mezi Smluvními stranami, která se vztahují ke Smlouvě, nebo která mají být učiněna na jejím základě, musí být učiněna v písemné podobě a druhé straně doručena. Požadavek písemné formy je dodržen, i pokud je oznámení učiněno elektronickou formou prostřednictvím emailu na níže uvedené adresy.

    • Kontaktní údaje Smluvních stran:

      • Poskytovatel: e-mail: info@onepos.eu, adresa pro doručování: adresa sídla Poskytovatele, telefon: +421 039 394 958.

      • Ke komunikaci se Zákazníkem budou využity kontaktní údaje uvedené ve Smlouvě. Případně kontaktní údaje, které Zákazník využil ke kontaktu s Poskytovatelem.

    • Smluvní strany se zavazují, že v případě změny kontaktních údajů budou o této změně druhou stranu informovat nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů.

  • 10. Společná závěrečná ustanovení

    • Poskytovatel je oprávněn uvádět informaci o poskytnutí plnění Zákazníkovi dle Smlouvy ke své
      vlastní prezentaci jakožto referenci.

    • V případě, kdy bude smluvní pokuta snížena soudem, zůstává zachováno právo na náhradu škody ve výši, v jaké škoda převyšuje částku určenou soudem jako přiměřenou, a to bez jakéhokoliv dalšího omezení. Sjednáním smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody v plné výši.

    • Poskytovatel je oprávněn tyto Obchodní podmínky kdykoliv libovolně doplňovat či měnit. Toto doplnění a/či změna bude uveřejněna na Webu Poskytovatele a informace o tomto doplnění a/či změně bude každému Zákazníkovi také zaslána na jeho kontaktní e-mail. Ke dni účinnosti nového znění Obchodních podmínek pozbývá předchozí znění Obchodních podmínek účinnosti. V případě, že se změnami Zákazník nesouhlasí, má právo Smlouvu vypovědět nejpozději ke dni účinnosti nového znění Obchodních podmínek.

    • Pokud je kterékoli ustanovení těchto Obchodních podmínek neplatné nebo nevynutitelné, nemá taková skutečnost vliv na platnost ani vynutitelnost ostatních ustanovení Obchodních podmínek.

    • Zákazník souhlasí, že Poskytovatel má právo postoupit na třetí osobu Smlouvu či její část. Zákazník není oprávněn převést ani jinak zatížit své pohledávky za Poskytovatelem bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele.

    • Obě Smluvní strany na sebe přebírají nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.

    • Smluvní strany vylučují použití ustanovení § 557 Občanského zákoníku.

    • Tyto Obchodní podmínky jakož i Smlouva a veškeré právní vztahy na jejich základě vznikající se řídí právním řádem České republiky. K rozhodování případných sporů bude příslušný soud České republiky, konkrétně pak obecný soud Poskytovatele, příp. krajský soud, do jehož obvodu spadá obecný soud Poskytovatele, ledaže příslušnost soudu nelze sjednat odchylně od právního předpisu.

    • Toto znění Obchodních podmínek nabývá účinnosti dne 2.2.2024.