Obchodní podmínky

společnosti Easykasa s. r. o., IČO: 55 874 428, se sídlem Kresánkova 3567/2, Bratislava - mestská časť Karlova Ves 841 05, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Mestského súdu Bratislava III, oddíl B, vložka 173986 (dále jen „Provozovatel“), upravující podmínky poskytování softwaru sloužícího jako informační a pokladní systém „easykasa“ (dále jen „Software“) a jeho užívání ze strany zákazníků Provozovatele (dále jen „Zákazník“)

(dále jen „Obchodní podmínky“)

  1. PŘEDMĚT OBCHODNÍCH PODMÍNEK
    1. Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále jen „Občanský zákoník“) podmínky poskytování Software Zákazníkům.
    2. Provozovatel poskytuje Software Zákazníkům na základě smlouvy uzavřené postupem dle těchto Obchodních podmínek (dále jen „Smlouva“). Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy od okamžiku jejího uzavření. Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek je možné sjednat pouze písemně. Taková odchylná ujednání jsou součástí Smlouvy a mají přednost před ustanoveními těchto Obchodních podmínek.
    3. Tyto Obchodní podmínky se vztahují na užívání Software pouze ze strany fyzických nebo právnických osob, které jednají při uzavírání Smlouvy a užívání Software v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (tj. jako podnikatelé). Provozovatel neposkytuje Software spotřebitelům. 
  2. SOFTWARE
    1. Software zahrnuje:
      1. software poskytovaný v režimu „software as a service“, hostovaný na serveru Provozovatele, který ukládá a dále zpracovává data vložená do Software a umožňuje Zákazníkovi k těmto datům přistupovat a spravovat je prostřednictvím k tomu určeného online rozhraní (dále jen „Platforma“), a 
      2. software instalovaný v pokladnách, příp. jiných podobných koncových zařízeních (dále jen „Zařízení“) Zákazníka, a jehož prostřednictvím se Koncoví uživatelé připojují k Platformě, vkládají data a další obsah do Platformy, případně si v Zařízení zobrazují obsah z Platformy (dále jen „Aplikace“).
    2. Software lze užívat výhradně prostřednictvím uživatelského účtu Zákazníka v souladu s čl. 4 Obchodních podmínek za dále stanovených podmínek. 
    3. K řádnému užívání Software je potřeba mj. k tomu určené a kompatibilní Zařízení. Pokud není sjednáno jinak, Provozovatel Zařízení neposkytuje a jeho obstarání a zajištění interoperability a implementace Software do prostředí Zákazníka je odpovědností Zákazníka. 
  3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
    1. K uzavření Smlouvy dochází na základě písemné objednávky učiněné prostřednictvím elektronického formuláře dostupného na webových stránkách www.onepos.sk, www.onepos.eu, www.easykasa.sk a www.easykasa.cz (dále jen „Weby“) nebo osobně prostřednictvím objednávkového formuláře v tištěné podobě (dále jen „Objednávka“). Do Objednávky musí Zákazník vyplnit všechny údaje vyžadované elektronickým formulářem jako povinné. Zákazník je povinen uvádět pouze správné, úplné a aktuální údaje.
    2. Za Zákazníka, který je právnickou osobou, při uzavírání Smlouvy jedná vždy fyzická osoba, která je v tomto rozsahu oprávněna za Zákazníka jednat (dále jen „Pověřená osoba“). Učiněním Objednávky Pověřená osoba stvrzuje, že má veškerá potřebná zmocnění a oprávnění k tomu, aby takto za Zákazníka jednala. Pověřená osoba není smluvní stranou Smlouvy, tou je vždy pouze Zákazník.
    3. Učiněním Objednávky Zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami a že s jejich zněním souhlasí. Zákazník rovněž potvrzuje, že se seznámil s dokumentem „Informace o zpracování osobních údajů“ Provozovatele dostupné k nahlédnutí i na webové stránce https://www.onepos.cz/legal/gdpr-easykasa. 
    4. Veškeré údaje uvedené v Objednávce musí být správné, úplné a aktuální. Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoli škodu vzniklou v souvislosti s uvedením nesprávných, neúplných nebo neaktuálních údajů ze strany Zákazníka.
    5. Provozovatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky požádat Zákazníka o dodatečné potvrzení Objednávky učiněné prostřednictvím elektronického formuláře (například písemně či telefonicky). Pokud Zákazník uvede výhrady k nabídce nebo navrhne změny nabídky Provozovatele, musí Provozovatel s těmito výslovně souhlasit; v opačném případě nemůže dojít k uzavření Smlouvy. 
    6. K uzavření Smlouvy dojde za předpokladu, že se Provozovatel a Zákazník shodli na podmínkách Smlouvy a:
      1. Provozovatel doručí Zákazníkovi potvrzení o přijetí Objednávky (akceptaci), a to na email Zákazníka uvedený v Objednávce, pokud se jedná o Objednávku učiněnou prostřednictvím elektronického formuláře, nebo
      2. Zákazník podepíše Objednávku a předá ji Provozovateli, resp. osobě pověřené Provozovatelem, pokud se jedná o Objednávku v tištěné podobě.
    7. Provozovatel si vyhrazuje právo jednání o Objednávce kdykoliv přerušit nebo ukončit, ustanovení § 1729 a § 1740 odst. 3 Občanského zákoníku se nepoužijí.
    8. Práva a povinnosti Provozovatele a Zákazníka, které nejsou výslovně sjednány v Objednávce, se řídí těmito Obchodními podmínkami.
  4. ÚČET ZÁKAZNÍKA
    1. Zákazníkovi je zřízen na základě uzavření Smlouvy uživatelský účet, prostřednictvím kterého mu bude umožněno přistupovat v online rozhraní k Platformě a využívat její funkcionality (dále jen „Účet“).
    2. Účet náleží vždy jednomu Zákazníkovi – podnikateli (fyzické nebo právnické osobě) s vlastním IČO (případně jiným podobným identifikátorem přidělovaným v zahraničí). Zákazník může mít vždy pouze jeden Účet.
    3. Za správnost a aktuálnost veškerých údajů uvedených v Účtu odpovídá Zákazník. Při jakékoli jejich změně je Zákazník povinen údaje bez zbytečného odkladu aktualizovat. Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoli vzniklou škodu, pokud jsou údaje o Zákazníkovi v Účtu nesprávné či nepřesné, nebo poruší svoji povinnost aktualizovat údaje v rámci Účtu dle tohoto odstavce.
    4. Pro přístup do Účtu je třeba správně zadat přihlašovací údaje Zákazníka. Zákazník je povinen své přihlašovací údaje náležitě chránit a zabránit jakékoli neoprávněné osobě v neoprávněném přístupu k přístupovým údajům (třetími osobami nejsou Pověřené osoby). Zákazník odpovídá za újmu, která vznikne nedostatečnou ochranou jeho přihlašovacích údajů. V případě podezření z prozrazení přístupových údajů či jejich zneužití musí Zákazník bez zbytečného odkladu své přístupové údaje změnit. 
    5. Zákazník je oprávněn v rámci Účtu zřizovat podúčty pro své zaměstnance nebo jiné osoby, které k Software přistupují z pověření Zákazníka (v těchto Obchodních podmínkách jen „Koncoví uživatelé“). Objednávka může stanovit maximální počet Koncových uživatelů. Užívání Software ze strany Koncových uživatelů je však stále užíváním Software ze strany Zákazníka. Zákazník musí docílit toho, aby užívání Software prostřednictvím Koncových uživatelů bylo vždy v souladu s těmito Obchodními podmínkami.
    6. Zákazník nese plnou odpovědnost za aktivitu probíhající na jeho Účtu, nehledě na to, zda ji činí Zákazník, Koncoví uživatelé, jiná osoba Zákazníkem pověřená či jiná třetí osoba.
    7. Zákazník není oprávněn umožnit prostřednictvím Účtu přístup k Software třetím osobám, ani osobám, které Software nevyužívají za účelem plnění jejich povinností vůči Zákazníkovi jménem a na účet Zákazníka. V případě porušení této povinnosti je Provozovatel oprávněn požadovat po Zákazníkovi smluvní pokutu ve výši 100 EUR za každý započatý den, ve kterém porušení této povinnosti trvalo.
    8. Provozovatel neodpovídá za újmu, která vznikne v důsledku neautorizovaného přístupu na Účet třetí osobou v důsledku nedodržení povinností Zákazníka vyplývajících z těchto Obchodních podmínek.
  5. ZPŘÍSTUPNĚNÍ SOFTWARE
    1. Provozovatel zpřístupní Software Zákazníkovi ve lhůtě a způsobem sjednanými v Objednávce. Zpřístupnění zahrnuje vždy:
      1. zřízení Účtu a poskytnutí přístupu k Platformě prostřednictvím online rozhraní a
      2. poskytnutí Aplikace k instalaci do Zařízení Zákazníka.
    2. Zákazníkovi bude umožněno přistupovat prostřednictvím Účtu v online rozhraní k Platformě, spravovat v ní data a přístupy k Software.
    3. Prostřednictvím Aplikace bude Zákazníkovi (resp. Koncovým uživatelům) umožněno připojovat se k Platformě a ukládat, případně prohlížet prostřednictvím Aplikace data v Platformě.
  6. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
    1. Provozovatel poskytuje Software úplatně, kdy cena za poskytování Software je vždy sjednána ve Smlouvě (dále jen „Cena“).
    2. Cena se platí napřed na zúčtovací období, ve kterém trvá Smlouva, nestanoví-li Smlouva jinak; pokud není sjednáno jinak, je zúčtovací období jeden kalendářní měsíc (dále jen „Zúčtovací období“).
    3. Zákazník je povinen Cenu zaplatit vždy nejpozději k poslednímu dni před začátkem Zúčtovacího období, na které se Cena platí. Provozovatel vystaví Zákazníkovi daňový doklad se všemi náležitostmi dle právních předpisů bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15. (patnáctého dne) Zúčtovacího období.
    4. V případě prodlení Zákazníka s úhradou Ceny nebo jakékoli její část, případně s platbou jakékoli částky dle Smlouvy nebo Objednávky má Provozovatel právo:
      1. pozastavit Zákazníkovi možnost přístupu k Software nebo jeho dílčím funkcím, a to až do doby úplného zaplacení dluhu Zákazníka, a/nebo
      2. požadovat po Zákazníkovi smluvní pokutu ve výši 0,05 % (pět setin procenta) z dlužné částky denně za každý, byť započatý, den prodlení.
    5. Pokud není uvedeno jinak, jsou všechny částky uvedeny bez daně z přidané hodnoty. Daň z přidané hodnoty bude připočtena k částkám ve výši stanovené právním předpisem.
    6. Cenu Zákazník zaplatí Provozovateli jedním ze způsobů uvedených jako nabízené možnosti platby v objednávkovém formuláři. Pokud není uvedeno jinak, lze platby provádět následujícími způsoby:
      1. bezhotovostně na bankovní účet Provozovatele uvedený v Objednávce, v souvislosti s níž se platba provádí,
      2. bezhotovostně prostřednictvím platební brány na Webech.
    7. Platby jsou provedené dnem připsání příslušné částky na bankovní účet Provozovatele.
    8. Cena nezahrnuje náklady Zákazníka na pořízení Zařízení ani cenu případných dalších služeb souvisejících se Software, pokud to není výslovně sjednáno.
    9. Náklady na zajištění přístupu k Software (zejména poplatky za internetové připojení) nese Zákazník.
    10. Provozovatel je oprávněn Cenu měnit za obdobných podmínek jako podle odst. 17.3 Obchodních podmínek. 
    11. Poskytovatel akceptuje platby v měně česká koruna (CZK) nebo euro (EUR).
    12. Případné bankovní poplatky za přeshraniční platby a veškeré náklady konverze mezi měnami (pokud Zákazník platí v jiné měně, než v některé z uvedených v odst. 6.11 Obchodních podmínek) nese Zákazník.
  7. PRÁVA K UŽITÍ SOFTWARE
    1. Na základě Smlouvy Provozovatel zpřístupní a umožní Zákazníkovi užití Software, zejména Platformy a Aplikaci, případně dalších nehmotných statků, které jsou zahrnuty v Software, a které jsou chráněny jako autorská díla ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), v účinném znění (dále jen „Autorské dílo“).
    2. S účinností ode dne začátku období, na které je Software zpřístupněn, poskytuje Zákazníkovi licenci k Autorským dílům, které jsou Zákazníkovi zpřístupněny v rámci Software (v těchto Obchodních podmínkách jen „Licence“). Licence je nevýhradní a je poskytnuta na dobu trvání Smlouvy (nejdéle však na dobu trvání majetkových práv k dílčím Autorským dílům), pro území České republiky a Slovenské republiky. Na základě Licence je Zákazník oprávněn užít Autorská díla pouze k účelům a způsoby, které jsou nezbytné pro užívání Software v souladu se Smlouvou.
    3. Aplikace bude Zákazníkovi poskytnuta k nainstalování do Zařízení Zákazníka; počet Zařízení, na kterých může Zákazník Aplikaci instalovat a používat, může být omezen na počet sjednaný v Objednávce. Aplikaci může Zákazník používat jen k připojování se k Platformě a ukládání dat do Platformy, prohlížení nebo jiné zpracování dat dálkovým způsobem v rámci Platformy. Zákazník nesmí pořizovat jakékoli kopie Aplikace a/nebo jí instalovat nebo používat jinde než ve sjednaném počtu Zařízení.
    4. Platforma bude Zákazníkovi zpřístupněna pouze v režimu „software as a service“; Zákazník bude k Platformě přistupovat pouze dálkovým přístupem (pomocí internetu, k tomu určeného online rozhraní zpřístupněného Provozovatelem a Aplikace). Zákazník neobdrží žádnou kopii Platformy a není oprávněn pořizovat jakékoli její kopie. 
    5. Zákazníkovi nebudou poskytnuty zdrojové kódy Software; Zákazník není oprávněn je zjišťovat, dekompilovat ani jinak využívat.
    6. S výjimkou zpřístupnění Software Koncovým uživatelům v souladu se Smlouvou nesmí Zákazník umožnit užití Software žádné další osobě, zejm. nesmí poskytnout podlicenci ani postoupit Licenci na třetí osobu.
    7. Úplata za Licenci je zahrnuta v Ceně.
    8. Zákazník nesmí do Autorských děl jakkoli zasahovat nebo je měnit, spojovat je s jinými díly, nebo je zařazovat do děl souborných, Autorská díla ani jejich části jakkoli zveřejnit, zejména pokud by to třetím stranám umožnilo Autorská díla zkopírovat, dekompilovat nebo jinak neoprávněně využít.
    9. Zákazník může Autorská díla užít jen tak, jak je uvedeno ve Smlouvě; ve vztahu k Autorským dílům se vylučují veškeré zákonné licence či volná užití ve prospěch Zákazníka, které je možné dohodou stran vyloučit.
    10. Tento článek 7 Obchodních podmínek se obdobně uplatní i na jiné nehmotné statky než Autorská díla, které jsou chráněné zákonem a které jsou zahrnuty a poskytnuty Provozovatelem v Software (např. databáze Provozovatele, dokumentace k Software nebo průmyslové vlastnictví). Pokud jsou součástí Software komponenty třetí strany licencované pod některou z Open-source licencí, uplatní se podmínky dané Open-source licence.
    11. Pokud Software zahrnuje integrace na služby třetích stran; podmínky užívání těchto služeb třetích stran se řídí podmínkami dané třetí strany.
  8. OBSAH ZÁKAZNÍKA
    1. Nahráním obsahu Zákazníka (vč. jeho Koncových uživatelů) do Software poskytuje Zákazník Provozovateli nevýhradní celosvětové oprávnění k užití takového obsahu Zákazníka (licenci), a to na dobu trvání Smlouvy (nejdéle na dobu trvání majetkových práv k obsahu Zákazníka), na jehož základě je Provozovatel oprávněn užít obsah Zákazníka pro účely plnění Smlouvy a zajištění chodu Software, v rozsahu a způsoby k tomu potřebnými. Zákazník uděluje souhlas Provozovateli k postoupení licence třetí osobě. Provozovatel je oprávněn poskytnout podlicenci třetí osobě. Oprávnění užít obsah Zákazníka je bezúplatné, vylučují se nároky na případné dodatečné odměny, které lze vyloučit smlouvou. Pokud je to třeba k plnění Smlouvy, Provozovatel může obsah Zákazníka zveřejnit, měnit, zpracovávat, spojit jej s jinými díly nebo jej zařadit do souborného díla.
    2. Zákazník zaručuje, že je oprávněn práva k obsahu Zákazníka vykonávat v rozsahu nezbytném pro poskytnutí oprávnění Provozovateli podle odst. 8.1 Obchodních podmínek, že užití obsahu Zákazníka nepodléhá dalším souhlasům jiných osob, a že Provozovatel v souvislosti s užitím obsahu Zákazníka podle Smlouvy nebude povinen platit žádné dodatečné odměny nebo jiné platby (či vyrovnávat jiný závazek). Pokud se toto prohlášení Zákazníka ukáže být nepravdivým nebo nepřesným, na výzvu Provozovatele Zákazník nahradí veškerou újmu vzniklou Provozovateli v souvislosti s takovým nepravdivým či nepřesným prohlášením (včetně všech nákladů soudních nebo jiných řízení a nákladů právního zastoupení v reálné výši), a dále Zákazník na vlastní náklady získá pro Provozovatele potřebná práva, aby mohl Provozovatel pokračovat v řádném plnění Smlouvy. Další případné nároky Provozovatele dle právních předpisů tímto nejsou dotčeny.
    3. Zákazníkovi se zakazuje do Software vkládat, nahrávat nebo jinak prostřednictvím Software zpracovávat jakýkoli obsah, který porušuje práva třetích osob nebo je z jakéhokoli důvodu nelegální, zejména porušuje práva jiných osob, je v rozporu s předpisy na ochranu osobních údajů nebo s jinými právními předpisy, dobrými mravy nebo veřejným pořádkem.
    4. Zákazník nese plnou odpovědnost za veškerý obsah, který bude v souvislosti s využíváním Software do Softwaru (i prostřednictvím Koncových uživatelů) nahrávat. Provozovatel není povinen obsah Zákazníků jakkoli filtrovat nebo přezkoumávat. Tím není dotčena možnost Provozovatele kdykoli pozastavit možnost Provozovatele nahrávat do Software další obsah, případně pozastavit zobrazování obsahu nebo smazání obsahu Zákazníka, který je v rozporu se Smlouvou, za účelem plnění právních povinností Provozovatele. Zákazníkovi v souvislosti s tím nevznikají vůči Provozovateli žádné nároky.
  9. DALŠÍ POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA
    1. Zákazník se zavazuje využívat Software v souladu s právními předpisy, Smlouvou a těmito Obchodními podmínkami. Zákazník nesmí využívat Software ani jeho obsah k jakýmkoli jiným účelům nebo jakýmkoli jiným způsobem, než jak stanoví Smlouva a tyto Obchodní podmínky. Zákazník se především zavazuje, že nebude:
      1. při užívání Software nebo v souvislosti s tím zasahovat do práv třetích osob či Provozovatele a nebude Software ani jeho obsah využívat protiprávním způsobem nebo k protiprávním účelům,
      2. neoprávněně zasahovat do Software ani jeho částí a nebude se pokoušet získat přístup k Software jiným způsobem, než pomocí k tomu určených přihlašovacích údajů a prostřednictvím k tomu určeného software a hardware,
      3. neoprávněně užívat Software, jeho části ani obsah, zejména tyto nebude jakkoli neoprávněně rozmnožovat, rozšiřovat ani sdělovat veřejnosti, ani nebude Software nebo jeho části jakýmkoli způsobem pozměňovat, nebude provádět dekompilaci souvisejících zdrojových kódů nebo dokumentace, pokud k tomu není Provozovatelem výslovně písemně oprávněn,
      4. užívat Software způsobem, který by ho mohl poškodit nebo narušit jeho chod (včetně přetížení serverů nebo jiného zásahu do software či hardware využívaného Provozovatelem k provozu Software),
      5. tajit, zakrývat či falšovat svou totožnost.
    2. V případě porušení kterékoli z povinností Zákazníka dle odst. 9.1 těchto Obchodních podmínek je Zákazník povinen zaplatit Provozovateli smluvní pokutu ve výši 100.000 Kč (sto tisíc korun českých), a to za každý jednotlivý případ takového porušení. Právo na náhradu škody v plné výši zůstává nedotčeno. Smluvní pokuta je splatná na základě výzvy Provozovatele ve lhůtě tam stanovené.
    3. Odpovědnost za užívání Software v souladu s právními předpisy, Smlouvou a Obchodními podmínkami nese Zákazník. Zákazník nese plnou odpovědnost za veškerý obsah, který bude v souvislosti s využíváním Software do Software nahrávat a/nebo prostřednictvím Software získávat a dále zpracovávat.
  10. ZÁRUKY, ODPOVĚDNOST
    1. Provozovatel odpovídá Zákazníkovi pouze za škodu způsobenou úmyslně či z hrubé nedbalosti, ostatních nároků na náhradu škody se Zákazník vzdává, ledaže to nepřipouští právní předpisy.
    2. Software je poskytován „tak jak je“ („as is“). Provozovatel se zavazuje vynaložit přiměřené úsilí k tomu, aby byl Software funkční, a aby Platforma byla dostupná. Zákazník však bere na vědomí, že ani přes toto úsilí Provozovatele Software nemusí být vždy plně funkční a Platforma k dispozici, zejména z důvodů nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení Provozovatele nebo třetích osob. Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoli újmu vzniklou Zákazníkovi z důvodu nedostupnosti či nefunkčnosti Software nebo jeho částí. Zákazník se v rozsahu umožněném právními předpisy vzdává práv z vadného plnění v souvislosti se Software, pokud Smlouva nestanoví jinak. 
    3. Provozovatel negarantuje správnost, přesnost ani úplnost dat a výstupů zobrazovaných v Software. Nakládání s těmito daty a výstupy tomu musí Zákazník přizpůsobit. Provozovatel nenese odpovědnost za jednání Zákazníka učiněná na základě výstupů Software. 
    4. Provozovatel vynakládá při poskytování Software přiměřené úsilí k zajištění bezpečnosti informací přenášených v rámci Software. Provozovatel však nenese odpovědnost za narušení bezpečnosti Software nebo jeho části a přenášených informací, ke kterému došlo nezávisle na vůli Provozovatele i přes vynaložení přiměřeného úsilí k zabezpečení informací ze strany Provozovatele.
    5. Zákazník je povinen přijmout veškerá vhodná opatření k ochraně svých dat v souvislosti s využíváním Software, zejména vytvářením záloh v strojově čitelných formátech v intervalech, které jsou běžné pro tuto oblast činnosti, nejméně však jednou denně. Provozovatel nenese odpovědnost za ztrátu dat Zákazníka a jich obnovu, pokud by takové ztrátě mohlo být zabráněno splněním povinnosti stanovené v tomto ustanovení.
    6. Zákazník bude na své vlastní náklady bránit Provozovatele proti veškerým nárokům třetích stran uplatňovaných vůči Provozovateli v souvislosti s porušením jejich práv, ke kterému dojde v souvislosti s porušením povinností Zákazníka či nepřesným prohlášením Zákazníka dle těchto Obchodních podmínek. 
  11. AKTUALIZACE SOFTWARE
    1. Provozovatel není povinen poskytovat žádné aktualizace Software nebo jeho částí, nestanoví-li Smlouva jinak.
    2. Podle svého uvážení je ale Provozovatel oprávněn kdykoliv, i bez předchozího upozornění, provádět změny obsahu a funkcí Platformy Toto probíhá automaticky a tyto Obchodní podmínky se vztahují i na aktualizovanou Platformu.
    3. Dále je Provozovatel podle svého uvážení oprávněn kdykoli poskytnout Zákazníkovi update nebo upgrade Aplikace, a případě jej i označit jako povinnou aktualizaci. Pokud Zákazník neprovede povinnou aktualizaci Aplikace ve všech Zařízeních, na kterých má Aplikaci instalovanou, ve lhůtě stanovené Provozovatelem, bere na vědomí, že Software nemusí být funkční, dostupný ani bezpečný, a Provozovatel může pozastavit Zákazníkovi Software nebo jeho dílčí funkce. Aktualizace Aplikace jsou součástí Aplikace a Smlouva se vztahuje automaticky i na aktualizované Aplikace.
  12. TECHNICKÁ PODPORA
    1. Zákazník je oprávněn kontaktovat Provozovatele ohledně (ne)funkčnosti Software nebo jeho částí. Pro kontaktování Provozovatele je možné v těchto případech využít:
      1. Telefonní linku: +421 039 394 958
      2. E-mailový kontakt: info@easykasa.sk, info@onepos.eu
    2. Provozovatel bude Zákazníka informovat o výsledku řešení jeho požadavku způsobem, který Zákazník využil ke kontaktu.
  13. POZASTAVENÍ ÚČTU
    1. Pokud Provozovatel nabude podezření, že Zákazník porušil Smlouvu (zejm. porušil podmínky užívání Software, je v prodlení se zaplacením jakékoli platby dle Smlouvy apod.), je Provozovatel oprávněn bez dalšího pozastavit Zákazníkovi možnost užívat Software a/nebo jeho dílčí funkce, a to až do odstranění podezření nebo zjednání nápravy ze strany Zákazníka. Další nároky Provozovatele tímto nejsou dotčeny.
  14. TRVÁNÍ A UKONČENÍ SMLOUVY
    1. Smlouva se uzavírá na dobu sjednanou v Objednávce, jinak na dobu 1 (jednoho) roku.
    2. Smlouva se vždy automaticky prodlužuje znovu na stejné období, ledaže Provozovatel nebo Zákazník nejpozději 2 (dva) měsíce před koncem aktuálního období trvání Smlouvy písemně oznámí druhé smluvní straně, že si prodloužení Smlouvy nepřeje; v takovém případě k prodloužení Smlouvy nedojde a Smlouva skončí k posledními dni aktuálně běžícího období.
    3. Provozovatel je oprávněn Smlouvu ukončit písemnou výpovědí bez výpovědní doby v případě, že:
      1. Zákazník porušil Smlouvu, za předpokladu, že Provozovatel o tomto porušení Zákazníka vyrozuměl a Zákazník nezjednal nápravu ani v přiměřené dodatečné lhůtě poskytnuté Provozovatelem, ne kratší, než 3 (tři) dny, nebo
      2. Zákazník je v prodlení se zaplacením jakékoli platby podle Smlouvy, které trvá déle, než 14 (čtrnáct) dní, a Zákazník nezjednal nápravu ani v přiměřené dodatečné lhůtě poskytnuté Provozovatelem, ne kratší, než 3 (tři) dny.
    4. Zákazník je oprávněn ukončit Smlouvu písemnou výpovědí s výpovědní dobou 1 (jeden) měsíc, v případě, že Provozovatel je v prodlení se splněním povinnosti dle Smlouvy, za předpokladu, že Zákazník o tomto prodlení Provozovatele písemně vyrozuměl a Provozovatel nesplnil povinnost ani v přiměřené dodatečné lhůtě poskytnuté Zákazníkem, ne kratší, než 10 (deset) pracovních dní.
    5. Každá ze smluvních stran je oprávněna Smlouvu bez dalšího vypovědět v případě vstupu do likvidace či pravomocného prohlášení konkurzu na majetek druhé smluvní strany.
    6. Smlouvu je možné ukončit výpovědí nebo od ní odstoupit jen z důvodů uvedených v těchto Obchodních podmínkách; vylučují se zákonné možnosti odstoupení od Smlouvy a výpovědi Smlouvy.
    7. V případě, že dojde k ukončení Smlouvy v průběhu období, na které už Zákazník zaplatil Cenu, již zaplacená část Ceny se Zákazníkovi nevrací.
    8. Ukončením nebo zánikem Smlouvy dochází zároveň k ukončení, resp. zániku Licence a veškerých dalších práv k Software poskytnutých Provozovatelem dle Smlouvy. Zákazník je povinen ukončit veškeré jejich užívání, zejména smazat všechny kopie Aplikace v Zařízeních i z jiných nosičů, které má pod kontrolou, a docílit, aby tak učinily i veškeré další osoby, kterým Provozovatel Software zpřístupnil.
    9. V případě ukončení nebo zániku Smlouvy Provozovatel smaže Účet se všemi Koncovými uživateli a veškerá data v jejich rámci obsažená, pokud od Zákazníka ve stanovené lhůtě neobdrží jiný pokyn, a to postupem a ve lhůtách uvedených v odst. 4.1.7 Zpracovatelských závazků, které jsou Přílohou č. 1 těchto Obchodních podmínek. 
  15. OCHRANA INFORMACÍ
    1. Smluvní strany se zavazují dodržovat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se v souvislosti s plněním dle Smlouvy dozvěděly, s výjimkou informací, které smluvní strany musí poskytnout příslušným úřadům v rámci splnění zákonných povinností. Povinnost mlčenlivosti se týká zejména důvěrných informací, přičemž za důvěrné informace se považují všechny informace, které jsou, anebo by mohly být součástí obchodního tajemství Provozovatele nebo Zákazníka a informace týkající se smlouvy a jejího plnění (skutečnosti a informace, na které se vztahuje povinnost mlčenlivosti dále jako „Důvěrné informace“).
    2. Veškeré Důvěrné informace zůstávají výhradním majetkem smluvní strany a druhá smluvní strana vyvine pro zachování jejich důvěrnosti a pro jejich ochranu stejné úsilí, jako by se jednalo o její vlastní Důvěrné informace. S výjimkou rozsahu, který je nezbytný pro spolupráci při plnění Smlouvy, se smluvní strany zavazují nemnožit žádným způsobem Důvěrné informace, nepředat je třetí straně ani svým vlastním zaměstnancům a zástupcům s výjimkou těch, kteří s nimi potřebují být seznámeni, aby mohli plnit Smlouvu. Smluvní strany se zároveň zavazují nepoužít Důvěrné informace jinak než za účelem plnění Smlouvy.
    3. Smluvní strany jsou povinny mlčenlivostí podle tohoto článku zavázat i své zaměstnance, subdodavatele a další osoby, pokud jsou tyto osoby způsobilé přijít s takovými Důvěrnými informacemi do styku.
    4. Ustanovení tohoto článku není dotčeno ukončením účinnosti Smlouvy z jakéhokoliv důvodu a jeho účinnost skončí 10 (deset) let po ukončení účinnosti Smlouvy. Výjimku z této povinnosti může udělit druhá smluvní strana pouze písemnou formou. 
  16. VZÁJEMNÁ KOMUNIKACE
    1. Všechna oznámení mezi Provozovatelem a Zákazníkem, která se vztahují ke Smlouvě, nebo která mají být učiněna na jejich základě, musí být učiněna v písemné podobě a druhé straně doručena. Požadavek písemné formy je dodržen, i pokud je oznámení učiněno elektronickou formou jako příloha e-mailu ve formátu PDF prostřednictvím níže uvedených e-mailových adres nebo prostřednictvím rozhraní Software, jestliže to rozhraní Softwaru umožňuje. 
    2. Kontaktní údaje Provozovatele a Zákazníka:
      1. Provozovatel: e-mail: info@easykasa.sk, info@onepos.eu telefon: +421 039 394 958, adresa pro doručování: adresa sídla Provozovatele.
      2. Ke komunikaci se Zákazníkem budou využity kontaktní údaje uvedené v Objednávce, které se komunikace týká.
    3. Provozovatel a Zákazník budou o případné změně kontaktních údajů druhou stranu informovat nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů. Zákazník je tak povinen učinit aktualizací údajů v Účtu.
  17. SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Provozovatel je oprávněn uvádět informaci o poskytování plnění Zákazníkovi dle Smlouvy, název Zákazníka a jeho logo ve svých prezentacích, marketingových materiálech, seznamech zákazníků apod. za účelem prezentace Provozovatele a propagace jeho produktů a výzkumů (tzn. jako referenci).
    2. Zákazník nese veškeré náklady prostředků komunikace na dálku, které mu vzniknou při uzavírání a plnění Smlouvy.
    3. Provozovatel může tyto Obchodní podmínky v případě potřeby měnit. Informace o takové změně bude každému Zákazníkovi zaslána s předstihem alespoň 30 (třicet) dní na jeho kontaktní e-mail. Ke dni účinnosti nového znění Obchodních podmínek pozbývá předchozí znění Obchodních podmínek účinnosti. V případě, že se změnami Zákazník nesouhlasí, má právo Smlouvu vypovědět ke dni účinnosti nového znění Obchodních podmínek; pokud Zákazník Smlouvu nevypoví, potvrzuje tím, že s novým zněním Obchodních podmínek souhlasí.
    4. Pokud je kterékoli ustanovení Smlouvy neplatné nebo nevynutitelné, nemá taková skutečnost vliv na platnost ani vynutitelnost ostatních ustanovení Smlouvy.
    5. Zákazník souhlasí, že Provozovatel má právo postoupit na třetí osobu Smlouvu či její část. Zákazník není oprávněn převést ani jinak zatížit své pohledávky za Provozovatelem bez předchozího písemného souhlasu Provozovatele.
    6. Obchodní podmínky, Smlouva a veškeré právní vztahy na jejich základě vznikající se řídí právním řádem České republiky. K řešení případných sporů vzniklých v souvislosti se Smlouvou je příslušný Obvodní soud pro Prahu 1, a pokud je v prvním stupni dle právních předpisů příslušný krajský soud, pak Městský soud v Praze.
    7. Nedílnou součástí Obchodních podmínek je Příloha č. 1 – Zpracovatelské závazky.
    8. Toto znění Obchodních podmínek nabývá účinnosti dne 2.2.2024.

PŘÍLOHA Č. 1 - ZPRACOVATELSKÉ ZÁVAZKY

(dále jen „Příloha“)

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    1. Definované pojmy v Obchodních podmínkách mají stejný význam i v této Příloze.
    2. V rámci plnění Smlouvy může docházet ke zpracování osobních údajů ze strany Provozovatele pro Zákazníka (zejména získávání, zobrazování a jinému zpracování prostřednictvím Software), kdy Provozovatel vystupuje ve vztahu k osobním údajům zpracovávaných pro Zákazníka jako zpracovatel osobních údajů. Z toho důvodu Provozovatel a Zákazník sjednávají následující zpracovatelské závazky ve smyslu článku 28 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů, v účinném znění (dále jen „GDPR“).
    3. Ustanovení této Přílohy se uplatní i v případech, kdy Provozovatel ve vztahu k osobním údajům vystupuje jako sub-zpracovatel (tzn. Zákazník sám je zpracovatelem).
  2. ÚČEL A POVAHA ZPRACOVÁNÍ
    1. Účelem zpracování osobních údajů ze strany Provozovatele je plnění Smlouvy, konkrétně jde o zpracování osobních údajů za účelem poskytování Software, kdy Provozovatel pro Zákazníka v rámci Software (konkrétně v Platformě hostované na serveru Provozovatele) ukládá, třídí, analyzuje, zobrazuje a jinak automatizovaně a systematicky zpracovává data, která Zákazník vkládá do Software. Provozovatel není oprávněn osobní údaje, které zpracovává jako zpracovatel, zpracovávat pro jiné než Zákazníkem ve Smlouvě stanovené účely.
  3. ZPRACOVÁVANÉ OSOBNÍ ÚDAJE
    1. Provozovatel pro Zákazníka v rámci Software zpracovává osobní údaje, které Zákazník (resp. Koncoví uživatelé) vloží do Software.
    2. Při plnění Smlouvy může typicky může docházet ke zpracování osobních údajů následujících kategorií subjektů údajů:
      1. Koncoví uživatelé,
      2. klienti, dodavatelé, smluvní partneři Zákazníka,
      3. další osoby, jejichž osobní údaje Zákazník vloží do Software.
    3. Provozovatel může pro Zákazníka zpracovávat zejména následující typy osobních údajů:
      1. identifikační a přihlašovací údaje Koncových uživatelů, další informace o Koncových uživatelích vkládané do Software,
      2. údaje o činnosti Koncových uživatelů v rámci Software (logování aktivity apod.),
      3. identifikační, kontaktní a platební údaje zákazníků, dodavatelů a smluvních partnerů Zákazníka, další informace o těchto osobách vkládané do Software,
      4. údaje z účetních a daňových dokladů v Software, 
      5. údaje o obchodech, finančních prostředcích a stavech zásob Zákazníka (pokud je fyzickou osobou),
      6. další případné údaje zjišťované Zákazníkem a získávané skrze Software.
    4. Může se jednat o zvláštní kategorie osobních údajů ve smyslu čl. 9 GDPR (tzv. „citlivé“ údaje).
  4. POVINNOSTI ZPRACOVATELE
    1. Provozovatel se při zpracování osobních údajů pro Zákazníka zavazuje, že:
      1. zpracovává osobní údaje pouze na základě doložených pokynů Zákazníka, včetně v otázkách předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci, pokud mu toto zpracování již neukládá právo EU nebo jejího členského státu, které se na Zákazníka vztahuje; v takovém případě Provozovatel Zákazníka informuje o tomto právním požadavku před zpracováním, ledaže by tyto právní předpisy toto informování zakazovaly z důležitých důvodů veřejného zájmu;
      2. dodržuje mlčenlivost o osobních údajích a zajišťuje, aby se jednotlivé osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje zavázaly k mlčenlivosti nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti;
      3. přijme všechna technická a organizační opatření, aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, v rozsahu požadovaném čl. 32 GDPR;
      4. dodržuje podmínky pro zapojení dalšího zpracovatele (zejména podmínky čl. 28 odst. 2 a 4 GDPR, včetně předchozího souhlasu Zákazníka s tímto zapojením, jehož udělení upravuje čl. 5 této Přílohy);
      5. je Zákazníkovi nápomocen při zohlednění povahy zpracování prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření, pokud je to možné, pro splnění povinnosti Zákazníka reagovat na žádosti o výkon práv subjektu údajů uvedených v čl. 12 až 23 GDPR, resp. žádosti osoby, pro kterou je Zákazník sám zpracovatelem;
      6. je Zákazníkovi nápomocen při zajišťování souladu s povinnostmi podle čl. 32 až 36 GDPR (zejména povinnost zabezpečovat osobní údaje, ohlašovat bezpečnostní incidenty atd.);
      7. bude osobní údaje zpracovávat po dobu potřebnou ke splnění dílčí povinnosti dle Smlouvy, nejdéle však po dobu trvání Smlouvy. Neobdrží-li Provozovatel do 14 (čtrnácti) dnů od ukončení Smlouvy jinou instrukci Zákazníka, smaže Provozovatel veškeré osobní údaje, které zpracovával pro Zákazníka dle Smlouvy, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 (jednoho) měsíce od ukončení Smlouvy, nestanoví-li právní předpis jinak;
      8. poskytne Zákazníkovi veškeré informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti stanovené v tomto čl. 4 Přílohy, a umožní audity, včetně inspekcí, prováděné Zákazníkem nebo jiným auditorem, kterého Zákazník pověřil, a k těmto auditům přispěje; Zákazník oznámí audit nejméně 7 (sedm) dní předem, a je v rámci auditu oprávněn zkoumat jen skutečnosti, které se týkají plnění tohoto čl. 4 Přílohy; náklady auditu nese Zákazník;
      9. nahlásí Zákazníkovi jakékoli porušení zabezpečení osobních údajů, a to bez zbytečného odkladu poté, kdy jej zjistí, i s ohledem na to, aby Zákazník mohl zejména řádně a včas splnit svou povinnost dle čl. 33 nebo 34 GDPR;
      10. oznámí neprodleně Zákazníkovi, že dle názoru Provozovatele pokyn Zákazníka porušuje právní předpisy na ochranu osobních údajů.
  5. ZAPOJENÍ SUB-ZPRACOVATELŮ
    1. Zákazník uděluje Provozovateli obecný souhlas se zapojováním dalších zpracovatelů (sub-zpracovatelů) do zpracování osobních údajů. 
    2. O zamýšleném zapojení dalšího sub-zpracovatele a/nebo změnách stávajících sub-zpracovatelů bude Provozovatel informovat Zákazníka s dostatečným předstihem, nejméně 30 (třicet) dnů před plánovaným zapojením. Pokud Zákazník ve lhůtě 14 (čtrnáct) dnů od oznámení Provozovatele nesdělí výslovně Provozovateli, že se zapojením sub-zpracovatele nesouhlasí, vyjadřuje tím svůj souhlas se zapojením daného sub-zpracovatele. V případě nesouhlasu Zákazníka se zapojením sub-zpracovatele Provozovatel bez zbytečného odkladu Zákazníka vyrozumí, zda bude Provozovatel schopen plnit dále své smluvní povinnosti i bez daného sub-zpracovatele, nebo zda to možné není a každá ze smluvních stran bude oprávněna vypovědět Smlouvu s účinností ke dni zapojení daného sub-zpracovatele. Pokud k vypovězení ze strany Zákazníka nedojde do 5 (pěti) dnů před datem zapojení daného sub-zpracovatele, právo vypovědět příslušnou smlouvu z tohoto důvodu Zákazníkovi zaniká a Provozovatel je oprávněn Software poskytovat se zapojením daného sub-zpracovatele.
    3. Zákazník souhlasí se zapojením následujících sub-zpracovatelů:
      1. ONEHUB s. r. o., IČO: 55 608 272, se sídlem Kresánkova 3567/2, Bratislava - mestská časť Karlova Ves 841 05, Slovensko,
      2. the Software s.r.o., IČO: 48 180 343, sídlo: Bajzova 1432/3, Košice - mestská časť Staré Mesto 040 01
    4. Provozovatel může osobní údaje zpracovávat automatizovaně v rámci Software.